Oles Honchar
Kherson regional
universal scientific library
MO-TH: 9:00-18:00
SA-SU: 9:00-18:00

Секрети успішного стартапа

This material is in Ukrainian

17.12.2021

У сучасній економіці стрімку популярність набирає таке явище, як «стартап». Але лише одиниці можуть досить повно визначити його суть. У перекладі з англійської стартапом вважається фірма або інтернет-проєкт, що характеризується амбітною та інноваційною ідеєю або перспективним продуктом.

Ось кілька прикладів вдалих стартапів, які змогли розвинутись у компанії світового рівня:

  • Facebook. Соцмережа залучила $500 тис. від інвестора Пітера Тіля на початковому етапі.
  • Slack. Корпоративний месенджер залучив на етапі створення $350 млн.
  • Uber. Сервіс таксі залучав близько $11,5 млрд у 14 раундах від венчурних інвесторів та фондів приватних інвестицій.
  • Airbnb. Сервіс оренди житла до виходу на IPO залучив $6,6 млрд від 57 інвесторів, включаючи Andreessen Horowitz, Sequoia, Founders Fund, Silver Lake, Sixth Street, DST та інші фонди.
  • Porch. Платформа найму майстрів залучила близько $100 млн протягом трьох раундів інвестування.
  • Pinterest. Сервіс для зберігання зображень сумарно зібрав понад $1 млрд.
  • WhatsApp. Месенджер отримав перші інвестиції від венчурного фонду Sequoia Capital у розмірі $60 млн.
  • Groupon. Сервіс купонів залучив від бізнес-ангелів Еріка Лефкофскі та Бреда Кіуелла $1 млн.
  • Алібаба. Японський гігант SoftBank інвестував $20 млн у торговий майданчик.
  • Semiconductor Manufacturing International. Виробник напівпровідників залучив $100 млн із New Enterprise Associates.

Найчастіше під стартапом мають на увазі молоді компанії та фірми, ресурси яких обмежені, створені зовсім недавно, а також ті, що знаходяться на етапі заснування і розвитку. Вже доведено, що стартапи мають вплив на економіку, тому багато інвесторів самі зацікавлені в пошуку талановитих стартаперів, які пропонують інноваційні ідеї.

Поняття «стартап» сьогодні застосовується у всіх сферах діяльності. У зв'язку з цим необхідно визначити основні цілі, характеристики та проблеми стартап-проєктів.

Отож, зробіть паузу та ознайомтеся з книгою Стіва Бланка і Боба Дорфа «Священна книга стартапера: як збудувати успішну компанію». Ви в рази зменшите ризики та суттєво збільшите шанси на успіх. Автори видання створили справжню програму дій для підприємця й інвестора.


Стівен Бланк
Бізнес-експерт, лектор, один із авторів концепції Lean startup. Належить до 12 найкращих майстрів інновацій за версією «Harvard Business Review». Людина, яка на стартапах «собаку з'їла». Він розпочав свою діяльність ще у 1978 році та встиг побувати і на посаді гендиректора, і на посаді віцепрезидента з маркетингу. П'ять стартапів із восьми, у яких працював Бланк, успішно вийшли на біржу.  
Боб Дорф
Досвідчений підприємець, засновник шести стартапів. Ще підлітком розпочав свою підприємницьку діяльність. Вніс значний внесок у розробку концепції розвитку споживачів (Customer development). Сьогодні консультує стартаперів-початківців і викладає в Колумбійській школі бізнесу.

Етапи розвитку стартапу асоціюються з життям рослини: насіння садять і поливають, воно виростає у стебло з листками, розвивається, і на верхівці з'являється квітка. Квітка – це символ зрілості рослини, а у сфері підприємництва зрілість означає, що стартап переріс у стабільний бізнес. У цій книзі  автори розповідають, як зробити так, щоб ваш стартап не засох і зів'яв, а розквіт яскравими фарбами.

Саме в цьому виданні стартапери знайдуть відповідь на всі запитання. Зараз дуже модно говорити про стартапи і молодих бізнесменів до 30 років, які потрапили в поле зору «Форбс». Про інноваційні проєкти, націлені перевернути світ. У книзі є практичні поради, докладні схеми, чек-ліст, щоб перевірити, чи запрацює ваша ідея знайти потенційних клієнтів для стартапу та навчитися просувати свій продукт як офлайн, так і онлайн.

Особливо автори акцентують увагу на таких моментах:

  • Перш ніж створювати проєкт, варто проаналізувати нішу. Можна опитувати в інтернеті, порахувати кількість голосів, почути слушні рекомендації.
  • Починати треба з продажу. Навіть якщо у вас ще нема, що продавати, потрібно налагоджувати контакти з потенційними покупцями. Відділ продажів – одна з перших складових для реалізації успішного проєкту.
  • Командний підхід. Для просування проєкту обов'язково потрібні помічники.
  • Розробіть маркетингову стратегію. Від неї залежатиме подальше просування вашого проєкту. Тому її необхідно періодично переглядати, удосконалити.
  • Не намагайтеся відразу створювати масштабний проєкт, краще почати з малого. Відразу свій стартап потрібно представити у бета-версії, а потім поступово його оновлювати. При цьому продукт, який ви представляєте на ринку, має бути конкурентоспроможним та корисним для користувачів.
  • Не варто на першому етапі шукати великі інвестиції, тому що це лише обтяжуватиме вас. Замислюватися про інвесторів варто, коли ви вже перевірили свою ідею, вона виявилася успішною і вам потрібні засоби для її розвитку.
  • Використовуйте послуги зовнішніх консультантів.
  • Не здавайтесь, коли зіткнетеся з першими труднощами. Від невдач ніхто не застрахований, але це не привід здаватися. Багато успішних зараз проєктів, що мають мільйонні прибутки, були на межі банкрутства декілька років.
  • Серйозний підхід до справи передбачає грамотне оформлення документації.
  • Заздалегідь продумуйте кожен крок, розробляйте стратегію.
  • Якщо щось обіцяєте, завжди дотримуйтесь слова. Це стосується інвесторів, клієнтів, ваших працівників.
  • Дійте просто зараз! Не чекайте, поки настане найкращий час, з'являться гроші тощо.

Це справжня енциклопедія для всіх підприємців, яка відкриває секрет успіху стартапів – революційну методику розвитку споживачів Стіва Бланка та Боба Дорфа.

Для цього вам треба якомога раніше вийти з офісу і перевірити свою бізнес-модель на реальних споживачах, вносячи в початкову ідею зміни, іноді дуже значні, а потім знову вийти і перевірити нову модель – і ніколи не припиняти цей процес.

Книга Стіва Бланка та Боба Дорфа не лише описує найпередовіший досвід створення стартапів, а й дає чітку методику того, як створюються нові бізнеси крок за кроком.

Так чому книга гідна прочитання?

  • Це найбільш фундаментальний і авторитетний курс у світі зі створення та управління стартапом.
  • Автори розробили унікальну методику розвитку споживачів, яка допоможе вам досягти успіху.
  • Методика, створена Стівом Бланком та розвинена Бобом Дорфом, вже допомогла тисячам підприємців у всьому світі.
  • У книзі даються окремі рекомендації як товарів, що продаються через традиційні канали збуту, так продажу через Інтернет і мобільні канали.

Книга для всіх, хто цікавиться та займається бізнесом, хоче перевірити і вдосконалити бізнес-процеси чи побудувати власну справу з нуля.

Бланк Стів, Дорф Боб/ Священна книга стартапера: як збудувати успішну компанію/ С. Бланк; Б. Дорф; пер. Н. Валевська, голов. ред. О. Дубчак - Київ : Наш формат, 2019.

Calendar

      1
2 3 45 6 78
910 11 12 13 14 15
16 17 18 19202122
23 24 25 26 27 28 29
3031