Oles Honchar
Kherson regional
universal scientific library
MO-TH: 9:00-18:00
SA-SU: 9:00-18:00

Велика четвірка: прихована ДНК Amazon, Apple, Facebook і Google

This material is in Ukrainian

16.06.2021

Amazon, Apple, Facebook і Google – чотири найвпливовіші компанії у світі. Майже всі впевнені, що знають, як їм вдалося такими стати. Майже всі помиляються. А тим часом професор бізнес-школи Скотт Гелловей дослідив, як саме були побудовані ці бізнес-імперії. Автор ставить під сумнів міфи, які транслюють ці компанії, і ставить глибокі питання:

Як четвірці вдалося увійти в наше життя настільки міцно, що тепер від цих компаній майже неможливо «сховатися» і протистояти їм? Чому фондовий ринок «прощає» їм те, що загубило би будь-які інші фірми? І чи здатен хтось завадити їм у гонці за трильйонним капіталом? Як так сталося, що саме ці чотири компанії зараз найбагатші? Як цим компаніям вдалося стати настільки потужними?

Скотт Гелловей професійно аналізує стратегії четвірки, приховані за блискучими фасадами. Він показує, як ці компанії маніпулюють фундаментальними емоційними потребами, що керують людьми з доісторичних часів. І звичайно, він розповідає про те, які уроки для власного бізнесу або кар'єри кожен може отримати, вивчивши історії успіху гігантів.

Четвірка контролює майже всі стартапи, тому будь-якій новій фірмі складно з ними змагатися, тож єдиними конкурентами четвірки є вони самі. Поки ви це читаєте, між компаніями йде серйозна війна: ми можемо спостерігати боротьбу Apple і Amazon на екранах своїх комп'ютерів і ноутбуків; паралельно триває змагання між Google і Apple за те, щоб стати операційною системою нашого смартфона. А тим часом уже Siri (Apple) і Alexa (Amazon) увійшли в жорсткий «клінч».

Але не всі знають про те, що приховано «за лаштунками» цих світових гігантів, тож їх історії ви і знайдете саме на сторінках книги. Також пропонуємо подивитися це відео (англійською мовою):

 

 

А поки ви плануєте дату першого знайомства з працею Скотта Гелловея в стінах Гончарівки, стисло розповімо вам історії становлення чотирьох гігантів.

Компанію Apple, найпотужнішого виробника електроніки, знають майже у всіх країнах світу. Пов'язано це з багатою історією і її продукцією, яку можна зустріти в кожному третьому будинку. Заснована в 1976 році в Каліфорнії Стівом Джобсом і Стівом Возняком. Розташована в Купертіно, США. Є першою американською компанією, чия капіталізація перевершила $ 1 трлн. Це сталося під час торгів акціями компанії 2 серпня 2018 року: цього ж дня Apple також стала найдорожчою публічною компанією в історії, обійшовши капіталізацію попереднього рекордсмена – PetroChina ($ 1,005 трлн у листопаді 2007 року).

Amazon (Amazon.com, Inc.) – американська компанія, найбільша в світі на ринках платформ електронної комерції і публічно-хмарних обчислень за виручкою і ринковою капіталізацією. Заснована Джеффом Безосом 5 липня 1994 роки як інтернет-магазин із продажу книг, але пізніше диверсифікувалася, почавши продавати відео, MP3, аудіокниги (як потоковим способом, так і шляхом завантаження), програмне забезпечення, відеоігри, електроніку, одяг, меблі, їжу, іграшки і ювелірні вироби.

А от компанія Google з'явилася порівняно недавно, у 1998 році, але вже досягла неймовірних вершин. За час її існування кількість користувачів у всьому світі виросла до декількох мільярдів. Засновники Ларрі Пейдж і Сергій Брін познайомилися в Стенфордському університеті в 1995 році. Уже у 1996 році вони створюють пошуковий механізм під назвою BackRub, який визначає важливість окремих вебсторінок за допомогою посилань. Згодом засновники назвали свою пошукову систему «Google». Цю назву створено на основі математичного терміна «гугол» (googol), який позначає число, виражене одиницею зі 100 нулями.

Щодо найпопулярнішої соціальної мережі, то, зі слів автора, «Facebookце найкраще, що могло статися з людством. Він набуває впливу швидше, ніж будь-яке інше підприємство». А розпочиналось все досить банально: спочатку проєкт створювався як віртуальний каталог анкет студентів Гарвардського університету. Засновниками сайту стали відразу кілька людей: Марк Цукерберг, Дастін Московіц, Кріс Хьюз і Едуардо Саверін. Тоді вони навіть уявити собі не могли, який потенціал має їх дітище. Майданчиком Facebook користується понад 1 мільярда людей.

Сама ж книга Скотта починається з очевидної інформації про інструменти, які привели вказані компанії до успіху: максималізм, перфекціонізм, глобальність, мінімалізм, впливовість, індивідуальний підхід, відсутність посередників, застосування штучного інтелекту.

Автор пропонує конкретні дії і поради, що робити для досягнення успіху: вступ до престижного ВНЗ; навчання з відзнакою; стажування за фахом; на заміну вузу – курси і отримання сертифіката про їх закінчення, адже не кожна професія вимагає здобуття вищої освіти.

Інші поради Гелловея:

  • не опускати руки, не кидати справу;
  • переїхати до великого міста;
  • виявити свої унікальні особливості, демонструвати їх оточенню;
  • інвестувати більше, ніж витрачати;
  • не розмінюватися на тимчасове працевлаштування, на роботу не за фахом;
  • емоції дарувати НЕ брендам і організаціям, а людям;
  • пам’ятати, що престижні місця роботи – ще не ознака фінансової стабільності та кар'єрного зростання;
  • влаштовуватися туди, де ваша сфера діяльності на першому місці, а не у відділі обслуговування;
  • займатися спортом;
  • тощо.

Та найголовніше – треба виховати в собі звичку досягати цілей: «Люди, які досягли цілей у чомусь одному, досягнуть їх і в іншому. Це може бути вихід у фінал на хокейних змаганнях, перемога у шкільному конкурсі на знання орфографії, почесна нашивка на плечі армійської форми із кластерами бронзового та срібного дубового листя. Прагнення чогось досягти має перетворитися на звичку, яку варто розвивати та закріплювати повтореннями».

Родзинка на торті – це тест про готовність читача почати свій бізнес. Книга легко сприймається, мотивує і ясно дає зрозуміти, що «все у ваших руках». Неважливо, чи хочете ви конкурувати з «Великою четвіркою», співпрацювати з цими компаніями або просто жити у світі, де вони панують, – для початку потрібно зрозуміти, як вони влаштовані.

Ця книга для всіх, хто цікавиться внутрішньою «кухнею» найбільших бізнес-імперій. Крім того, видання має покажчик, де ви можете знайти конкретну тему, яка вас цікавить.

Г5227
334.78(73)
Г 31
Гелловей Скотт.
Велика четвірка: прихована ДНК Amazon,
Apple, Facebook і Google/ С. Гелловей; пер. М. Смагіна, ред. В. Александров - Київ : КМ-БУКС, 2019. - Бібліогр. в прим.: с. 265-290. - Алф. покажч.: с. 291-295. - 295 с., ISBN 978-966-948-018-7
Місце зберігання: Сектор документів з економічних, технічних, природничих наук (1)

Видання чекає на вас (ІV поверх)!

Calendar

      1
2 3 45 6 78
910 11 12 13 14 15
16 17 18 19202122
23 24 25 26 27 28 29
3031