Херсонська обласна
універсальна наукова бібліотека
ім. Олеся Гончара
ПН-ЧТ: 9:00-18:00
СБ-НД: 9:00-18:00
Меню розділу

Здоров'я дитини в сучасному інформаційному середовищі

Максименко Д.С.

В78116
613.9

М 17
Максименко Д.С.
Здоров'я дитини в сучасному інформаційному середовищі: практ. психологія/ Д. С. Максименко ; [в авт. ред.] - Київ : Центр учб. літ., 2018. - Бібліогр.: с. 187-191. - 222 с., ISBN 978-611-01-1128-7
Предметні рубрики: Діти -- Здоров'я -- Засоби масової комунікації
УДК: 613.95:07

Анотація:

Книга висвітлює проблему здоров’я і безпеки сучасних дітей і підлітків при взаємодії з джерелами масової інформації (телебаченням, журналами, інтернет-ресурсами, комп’ютерними іграми тощо) і буде корисна як фахівцям (педагогам, психологам, соціологам), так і батькам, які прагнуть допомогти дошкільникам і школярам залишитися здоровими і незалежними від небажаних впливів цифрового світу і медіапростору. Адресована також студентам педагогічних коледжів і вузів з дисциплін професійного циклу (педагогіка, методика навчання і виховання, методика пізнавального і соціально-особистісного розвитку дошкільника, методика викладання інтегрованого курсу «Навколишній світ» у початковій школі тощо), для проходження педагогічної практики.

Цитати

  • М.Ю. Стожарова описує портрет психологічно здорової людини: "це насамперед творча, життєрадісна, весела, відкрита людина, що пізнає себе й оточує світ не тільки розумом, але і почуттями, інтуїцією"; "така людина бере відповідальність за своє життя насамперед на саму себе, її життя наповнене змістом".
  • Сучасна родина найчастіше недостатньо компетентна у формуванні здоров'я дитини, оскільки для самих батьків здоров'я не є пріоритетною цінністю, батьки не мають достатній обсяг знань про своє здоров'я і про вікові особливості здоров'я дітей, не мають навичок саморегуляції самопочуття і настрою.
  • У підвищеному інтересі дитини до медіакультури можна при бажанні знайти як негативне, так і позитивне. З одного боку, діти одержують найчастіше неперевірену і недостовірну інформацію, родану в неестетичному, суб'єктивному, низькосортному по оформленню вигляді. З іншого боку, розширюються можливості особистості, яка формується, в одержанні різних точок зору на те саме питання. Дитина уникає деякої демагогічності і бездоказовості, властивої, на жаль, сучасним засобам навчання.

Рецензія фахівця (офіційні рецензії):

Передмова (уривки)

У наше століття інформація – це ресурс, який розкриває великі можливості, та дає владу над людьми. Однак інформаційний простір таїть у собі визначені небезпеки, особливо це стосується сфери масової комунікації – занадто велика спокуса використовувати даний ресурс для просування своїх інтересів і одержання вигоди в порушення етичних принципів…

…Однією з умов комфортного дитинства є вільний доступ дитини до інформації і матеріалів, які спрямовані на сприяння соціальному, духовному і моральному благополуччю, а також здоровому фізичному і психічному розвитку…

…За словами французького педагога Евелін Бевор, засіб комунікації – це своєрідний «фільтр» між реальністю і людьми; і без знання про те, як функціонує цей «фільтр», людина виявляється безвладним і бездумним споживачем інформації з медіа, замість духовного росту особистості відбувається її придушення інформаційними «благами цивілізації». І ці знання зобов’язані дати дитині дорослі, дотримуючи її право на безпеку…

Зміст

Передмова. С. 3
Розділ І. Педагогічні основи турботи про здоров'я і безпеку дитини. С. 6
1.1. Поняття здоров'яз науково-педагогічних позицій. С. 6
1.2. Статистика сучасного стану здоров'я дітей. С. 26
Розділ ІІ. Сучасні медіа: помічники чи вороги! С. 31
2.1. Основні поняття. С. 31
2.2. Позитивні і негативні впливи медіа. С. 41
2.3. Інформаційна безпека дитини. С. 64
Розділ ІІІ. Формування медіакомпетентності у дошкільному віці. С, 85
3.1. Особливості відносини дошкільників до здоров’я і їхні інтереси в області медіа. С. 85
3.2. Технології медіаосвіти дітей молодшого шкільного віку. С. 92
Розділ ІV. Розвиток медіакомпетентності у молодшому шкільному віці. С. 121
4.1. Особливості відносин молодших школярів до здоров’я ї їх інтереси в області медіа. С. 121
4.2. Технології медіаосвіти дітей молодшого шкільного віку. С. 128
Розділ V. Підліток і медіа: стратегія і тактика медіаосвіти. С. 152
5.1. Особливості ставлення підлітків до здоров’я і їх інтереси в області медіа. С. 152
5.2. Технології медіаосвіти підлітків. С. 165
Післямова. С. 185
Рекомендована література. С. 187
Додатки. С. 192

Також рекомендуємо прочитати

Млодик Ирина Ю. Метаморфозы родительской любви, или Как воспитывать, но не калечить.../ Ирина Млодик ; [ред.: О. В. Квасова, Е. А. Пронина]- Киев : Сварог, 2017. - 155, [2] с. - (Родительская библиотека), ISBN 966-8970-62-4
Максименко Д.С. Виховуємо дитину: практ. психологія/ Д. С. Максименко ; [в авт. ред.]- Київ : Центр учб. літ., 2018. - 111 с. - Бібліогр. наприкінці частин, ISBN 978-611-01-1093-8
Дуткевич Тетяна Вікторівна. Дитяча психологія: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./ Т. В. Дуткевич- К. : Центр учб. л-ри, 2012. - 423 с. - Бібліогр.: с. 413-423 та на початку тем. - Слов.: с. 400-412, ISBN 978-611-01-0323-7

Календар подій

     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11121314151617
18192021222324
252627282930