У сучасній економіці стрімку популярність набирає таке явище, як «стартап». Але лише одиниці можуть досить повно визначити його суть. У перекладі з англійської стартапом вважається фірма або інтернет-проєкт, що характеризується амбітною та інноваційною ідеєю або перспективним продуктом.
Ось кілька прикладів вдалих стартапів, які змогли розвинутись у компанії світового рівня:
- Facebook. Соцмережа залучила $500 тис. від інвестора Пітера Тіля на початковому етапі.
- Slack. Корпоративний месенджер залучив на етапі створення $350 млн.
- Uber. Сервіс таксі залучав близько $11,5 млрд у 14 раундах від венчурних інвесторів та фондів приватних інвестицій.
- Airbnb. Сервіс оренди житла до виходу на IPO залучив $6,6 млрд від 57 інвесторів, включаючи Andreessen Horowitz, Sequoia, Founders Fund, Silver Lake, Sixth Street, DST та інші фонди.
- Porch. Платформа найму майстрів залучила близько $100 млн протягом трьох раундів інвестування.
- Pinterest. Сервіс для зберігання зображень сумарно зібрав понад $1 млрд.
- WhatsApp. Месенджер отримав перші інвестиції від венчурного фонду Sequoia Capital у розмірі $60 млн.
- Groupon. Сервіс купонів залучив від бізнес-ангелів Еріка Лефкофскі та Бреда Кіуелла $1 млн.
- Алібаба. Японський гігант SoftBank інвестував $20 млн у торговий майданчик.
- Semiconductor Manufacturing International. Виробник напівпровідників залучив $100 млн із New Enterprise Associates.
Найчастіше під стартапом мають на увазі молоді компанії та фірми, ресурси яких обмежені, створені зовсім недавно, а також ті, що знаходяться на етапі заснування і розвитку. Вже доведено, що стартапи мають вплив на економіку, тому багато інвесторів самі зацікавлені в пошуку талановитих стартаперів, які пропонують інноваційні ідеї.
Поняття «стартап» сьогодні застосовується у всіх сферах діяльності. У зв'язку з цим необхідно визначити основні цілі, характеристики та проблеми стартап-проєктів.
Отож, зробіть паузу та ознайомтеся з книгою Стіва Бланка і Боба Дорфа «Священна книга стартапера: як збудувати успішну компанію». Ви в рази зменшите ризики та суттєво збільшите шанси на успіх. Автори видання створили справжню програму дій для підприємця й інвестора.
Стівен Бланк |
Бізнес-експерт, лектор, один із авторів концепції Lean startup. Належить до 12 найкращих майстрів інновацій за версією «Harvard Business Review». Людина, яка на стартапах «собаку з'їла». Він розпочав свою діяльність ще у 1978 році та встиг побувати і на посаді гендиректора, і на посаді віцепрезидента з маркетингу. П'ять стартапів із восьми, у яких працював Бланк, успішно вийшли на біржу. | Боб Дорф |
Досвідчений підприємець, засновник шести стартапів. Ще підлітком розпочав свою підприємницьку діяльність. Вніс значний внесок у розробку концепції розвитку споживачів (Customer development). Сьогодні консультує стартаперів-початківців і викладає в Колумбійській школі бізнесу. |
Етапи розвитку стартапу асоціюються з життям рослини: насіння садять і поливають, воно виростає у стебло з листками, розвивається, і на верхівці з'являється квітка. Квітка – це символ зрілості рослини, а у сфері підприємництва зрілість означає, що стартап переріс у стабільний бізнес. У цій книзі автори розповідають, як зробити так, щоб ваш стартап не засох і зів'яв, а розквіт яскравими фарбами.
Саме в цьому виданні стартапери знайдуть відповідь на всі запитання. Зараз дуже модно говорити про стартапи і молодих бізнесменів до 30 років, які потрапили в поле зору «Форбс». Про інноваційні проєкти, націлені перевернути світ. У книзі є практичні поради, докладні схеми, чек-ліст, щоб перевірити, чи запрацює ваша ідея знайти потенційних клієнтів для стартапу та навчитися просувати свій продукт як офлайн, так і онлайн.
Особливо автори акцентують увагу на таких моментах:
- Перш ніж створювати проєкт, варто проаналізувати нішу. Можна опитувати в інтернеті, порахувати кількість голосів, почути слушні рекомендації.
- Починати треба з продажу. Навіть якщо у вас ще нема, що продавати, потрібно налагоджувати контакти з потенційними покупцями. Відділ продажів – одна з перших складових для реалізації успішного проєкту.
- Командний підхід. Для просування проєкту обов'язково потрібні помічники.
- Розробіть маркетингову стратегію. Від неї залежатиме подальше просування вашого проєкту. Тому її необхідно періодично переглядати, удосконалити.
- Не намагайтеся відразу створювати масштабний проєкт, краще почати з малого. Відразу свій стартап потрібно представити у бета-версії, а потім поступово його оновлювати. При цьому продукт, який ви представляєте на ринку, має бути конкурентоспроможним та корисним для користувачів.
- Не варто на першому етапі шукати великі інвестиції, тому що це лише обтяжуватиме вас. Замислюватися про інвесторів варто, коли ви вже перевірили свою ідею, вона виявилася успішною і вам потрібні засоби для її розвитку.
- Використовуйте послуги зовнішніх консультантів.
- Не здавайтесь, коли зіткнетеся з першими труднощами. Від невдач ніхто не застрахований, але це не привід здаватися. Багато успішних зараз проєктів, що мають мільйонні прибутки, були на межі банкрутства декілька років.
- Серйозний підхід до справи передбачає грамотне оформлення документації.
- Заздалегідь продумуйте кожен крок, розробляйте стратегію.
- Якщо щось обіцяєте, завжди дотримуйтесь слова. Це стосується інвесторів, клієнтів, ваших працівників.
- Дійте просто зараз! Не чекайте, поки настане найкращий час, з'являться гроші тощо.
Це справжня енциклопедія для всіх підприємців, яка відкриває секрет успіху стартапів – революційну методику розвитку споживачів Стіва Бланка та Боба Дорфа.
Для цього вам треба якомога раніше вийти з офісу і перевірити свою бізнес-модель на реальних споживачах, вносячи в початкову ідею зміни, іноді дуже значні, а потім знову вийти і перевірити нову модель – і ніколи не припиняти цей процес.
Книга Стіва Бланка та Боба Дорфа не лише описує найпередовіший досвід створення стартапів, а й дає чітку методику того, як створюються нові бізнеси крок за кроком.
Так чому книга гідна прочитання?
- Це найбільш фундаментальний і авторитетний курс у світі зі створення та управління стартапом.
- Автори розробили унікальну методику розвитку споживачів, яка допоможе вам досягти успіху.
- Методика, створена Стівом Бланком та розвинена Бобом Дорфом, вже допомогла тисячам підприємців у всьому світі.
- У книзі даються окремі рекомендації як товарів, що продаються через традиційні канали збуту, так продажу через Інтернет і мобільні канали.
Книга для всіх, хто цікавиться та займається бізнесом, хоче перевірити і вдосконалити бізнес-процеси чи побудувати власну справу з нуля.
Бланк Стів, Дорф Боб/ Священна книга стартапера: як збудувати успішну компанію/ С. Бланк; Б. Дорф; пер. Н. Валевська, голов. ред. О. Дубчак - Київ : Наш формат, 2019. |